zondag 27 januari 2013

A trip down memory lane

Ik leef graag van dag tot dag. Terugkijken doe ik meestal liever niet. Daarom heb ik op een gegeven moment besloten om mijn oude weblogs te laten voor wat ze waren. Maar mijn oude logs waren nog wel bereikbaar en ergens vond ik dat ook wel fijn. Toen ik hoorde dat Weblog.nl op 1 maart definitief de stekker er uit zou trekken, reageerde ik laconiek. Geweest is immers geweest. We leven in het nu, toch?

Hm, blijkbaar werkt het bij mij toch niet helemaal op deze manier, want sinds vandaag ben ik als een gek bezig mijn oude logs op weblog veilig te stellen. Ik wil ze toch niet kwijt. Er zitten al een aantal uurtjes in en er zullen nog wel wat uurtjes volgen.

Best leuk om te lezen wat ik in 2006 allemaal deed. Mijn jongens waren 7 en 9 jaar oud en het viel me vooral op dat ik in die tijd heel druk bezig was met zorgen. Wat dat betreft zit ik nu in een heel andere fase. De kinderen zijn stukken zelfstandiger, maar tegelijkertijd zijn de zorgen groter geworden. ´Grote kinderen, grote zorgen´, zegt men wel en geloof me, die uitdrukking is niet uit de lucht gegrepen.

Ik schoot in de lach toen ik zag dat ik blijkbaar ergens een concept gepubliceerd had, vol steekwoorden en puntjes, duidelijk niet helemaal af. Iets over Gordon, Wilders en Barbara Streisand ;)

Verder veel gedoe met hamsters, appeltjescreaties en schoolkampen. O, en heel, heel veel barbecues.


Ik duik nu nog even in het verleden. In de tijd toen er nog geen crisis was en iedere dag de zon scheen ;)

13 opmerkingen:

  1. O help, dat moet ik ook allemaal nog doen. Alles overhevelen van weblog naar wordpress. Ik wil het toch ook niet kwijt, al was de aanleiding om te beginnen met bloggen niet zo leuk.

    Leuk dat jij nog over de vroege kindertijd van jouw jongens hebt geblogd. In de tijd dat mijn kinderen klein waren was er volgens mij nog niemand die blogde. Als ik toen de mogelijkheid had gehad dan had ik er vast gebruik van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik heb net een paar 100 berichten weggegooid. Hoe verschillend! Grappig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om zulke oude logs terug te lezen! Ik ga eens kijken of ik nog wat kan terugvinen, maar eerlijk gezegd weet ik zelfs mijn sitenaam niet meer (zo goed).
    Het is wel eens lekker met een schone lei te beginnen. Dat deed ik op blogspot. Anoniem(er) en met andere volgers..erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die hele exercitie al gehad toen ik mijn eigen domein begon. Vond het hartstikke leuk om alles nog een keer door te kijken al was het wel veel werk om alle 'aliassen' te veranderen naar de nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nooit bericht gehad van w-l. Mijn verhalenblog bestond helemaal niet, hebben ze vanaf het begin geroepen en mijn dagelijks levenblog was onbereikbaar. Correctie is nog steeds onbereikbaar. Wat mij betreft flikkeren ze de hele zooi weg, ik heb er al anderhalf jaar niet meer kunnen kijken, dus.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om al die oude logjes door te bladeren en groot gelijk dat je ze wilt bewaren! Ik heb mijn log bij punt.nl ook bewaard :-)

    Succes... en een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik laat ze voor wat ze waren.. die handvol logjes nog bij droeftoeter.nl ^^
    word ineens wel nieuwsgierig naar jouw oude logjes, kan ik die straks in een archief vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het nog niet zeker. Al zo en zo ben ik onze namen eruit aan het halen, dus misschien staan ze over een tijdje inderdaad in mijn archief.

      Verwijderen
  8. Nou, ik hoef helemaal niets te doen Weblog heeft ervoor gezorgd dat zij voor mij alle berichten vernietigd hebben!!! Na de migratie was alles weg, terwijl men zo beloofd had dat er niet zou verdwijnen.....ik ben alles kwijt! Gelukkig heb ik wel alle foto's nog, dus wie weet ga ik zelf ook nog eens aan de hand van de foto's weer logjes terugplaatsen...maar misschien in tegendeel van jou, ik vind het jammer (en dat is nog zachtjes uitgedrukt) dat alles weg is!
    Succes met alles! Enne...verleden heeft jou gemaakt tot wat je nu bent, dus waarom alles weg doen? Nee hoor meid, veel te leuk om alles eens terug te zien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Balen dat je alles kwijt bent! Ik heb zelf wel dat er een deel van mijn foto´s niet meer zichtbaar is. Maar die heb ik natuurlijk zelf nog wel. Ik ga ze er alleen niet meer bijzoeken. Ik vind het nu al werk genoeg!

      Verwijderen
  9. Terug kijken in de oude doos is altijd leuk maar dan met je blogs, heb genoten weer van je blogverhaal.Je layout ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weg-log kan ik beter van spreken ; ) Bij weblog.nl dan , de rest zie ik wel weer als ik zin heb aan tijdverdrijving,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee, een nieuwe layout met nieuwe regenfotootjes, mooi!
    Maar prachtig dat je de oude blogjes terug hebt gevonden, pure nostalgie van onze basisschoolkinders. Ook ik kan wel weer op mijn oude blog (hartekreten), maar geen idee hoe ik die oude zooi in mijn nieuwe blog bij blogspot kan krijgen ... :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...