woensdag 14 november 2012

Ramen wassen

Ik kan het niet meer horen: de crisis, Rutte, debat, nivelleren, topinkomens, ww, aow, pvda, vvd... Ik heb een overdosis gehad en ik vond het vanmorgen tijd dat ik me eens ging focussen op de dingen die écht belangrijk zijn.

Op mijn ramen bijvoorbeeld die nu al een tijdje niet om aan te zien waren, die hárd een sopje nodig hadden. En als je denkt dat dit zomaar huisvrouwenpraat is; een echt goed sopje maken, daar is nog best wat beleid voor nodig.

Ik maak het beste ramenwassopje met een emmer heet water, een klein drupje afwasmiddel, een klein scheutje spiritus en een klein scheutje schoonmaakazijn. Check nog even of de zon niet op de ramen schijnt, want anders droogt het allemaal te snel en krijg je gegarandeerd strepen. Ik maak altijd eerst de kozijnen schoon en haal met een doekje de ergste vlekken van het raam weg. Daarna ga ik tekeer met een spons. Ja kijk, ik ben geen schoonmaakmiep, zal het ook nooit worden ben ik bang, dus als ik het op mijn heupen krijg moet ik er gelijk gebruik van maken, hè? Goed, na de spons er even met een trekker overheen, met de zeem het water in de hoekjes verwijderen, en... tadáááááááá! *trots*

Het leven kan zo simpel zijn :)

*bling bling*

12 opmerkingen:

  1. Ja het leven kan zo simpel zijn.Je raam ziet er weer schoon uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag dus afgelopen zondag dit: http://www.hoeschoonisjehuis.nl/streeploos-ramen-zemen/

    Zit er ernstig over na te denken dat ding aan te schaffen. Man, wat ging dat simpel en wát een resultaat. Echt super! :)

    Ik ben gek op blinkend schone ramen, maar NIET op zemen. Dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zit daar wel een raam in? ;)
    Heerlijk schone ramen! Alleen wat een ellende ze schoonmaken! Dat gebeurt hier dus niet al te vaak. Ik gebruik altijd alleen spiritus, maar het afwasmiddel heb ik ook wel eens gehoord, dus over een half jaar zal ik er aan denken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik kan dat dus helemaal niet. Doe ik mijn uiterste best en dan ben ik keitrots totdat ... de zon erop schijnt. Een en al streep. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo kom je d'r eindelijk achter dat het buiten herfst is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha... ik moet het ook altijd hebben van die zeldzame schoonmaakwoedes ;-) Voor de ramen kijk ik soms m'n moeder lief aan, want dat is iets wat ik niet goed kan.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het dankbare van niet te vaak ramen lappen is dat je meteen resultaat ziet als je het eens een keertje doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ramen lappen is overigens mijn meest favoriete klusje in en om huis en dan jok ik niet. Overigens gebruik ik alleen de spiritus. Nog simpeler ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha zo simpel.. ik gebruik alleen spiritus #nogsimpeler maar ik was de ramen niet zo vaak, aangezien je er hier altijd maar zo kort van kan genieten. één buitje of iets teveel wind en het halve strand zit weer tegen 't raam.. pff...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het leven kan inderdaad simpel zijn, even concentreren op de ramen inplaats van de getekende ellende door de regering. Hier was het ook nodig laatst, door alle woestijnzand kon ik me tuin niet meer zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...