donderdag 11 oktober 2012

Dagelijkse bezigheden

 
Het eerste griepje van het seizoen is alweer binnen, hoor. Het begint er altijd mee dat ik nergens energie voor op kan brengen. En dat ik me dan wat somber voel omdat ik me in alles zo ontoereikend voel. Maar dan openbaart zich het virusje en denk ik: ‘Aha, dat was het dus!’.
 
Ik heb nooit koorts, maar ik heb het juist altijd steenkoud. Het is dan net alsof ik me de hele dag in de diepvries bevind! Gelukkig gaat het nu alweer stukken beter en kan ik me weer met de dagelijkse gang van zaken bezighouden.
 
Gisteravond ben ik met oudste naar een voorstelling van Kamps en Kamps geweest. Hij mocht voor het vak Nederlands namelijk kiezen: of een boek lezen, of naar het theater. En daar ze als scholier met hun cultuurkaart toch voordelig uit zijn, werd het het theater. De voorstelling was erg grappig, dus het was bepaald geen straf, ook voor oudste niet.
 
Oudste mag al zo en zo zijn handen dichtknijpen, want hij gaat volgende week van maandag tot en met vrijdag naar Londen. Ze logeren bij een gastgezin en hebben een druk schema waarbij ze o.a. de stad gaan bezichtigen en naar een musical gaan. Het zal een leuk maar vermoeiend weekje worden.
 
Jongste is op zijn eigen manier ook lekker bezig. Gisteren kwam hij thuis met een formuliertje over Free Running. Blijkbaar heeft hij zich daarvoor opgegeven en volgende week kan hij zich op die manier een middag uitleven. Iedere vrijdag gaat hij zwemmen met een vriendengroepje. Ze hadden bedacht dat ze vooraf aan het zwemmen met z’n allen bij één van hen thuis gaan eten. Leuke plannen, maar volgens mij werken de ouders nog niet helemaal niet mee, haha. Ik doe er in ieder geval niet moeilijk over, want het is hier regelmatig volle bak. Als ik maar niet iedere vrijdag de klos ben ;)
 
De herfst heeft nu helemaal ingezet. Nu de zon zoveel schijnt, vind ik het ideaal weer. Ik hoop dat het nog even zo blijft!
 

13 opmerkingen:

  1. Oh jee, hopen dat het laatste beetje griep snel verdwenen is. Die kids hebben het maar druk... En prachtige foto's weer... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer min of meer herstellende, fijn! :)

    Mooi, die passiebloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo hé helemaal naar Londen. Da's nie gek nie. Mooie foto's! En een late passiebloem, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie foto's! De herfst heeft wel veel kleur gelukkig en vandaag was het zelfs een schitterende, zonnige dag. Fijn dat het met jezelf weer de goede kant op gaat en de zonen hebben zo te lezen een prima leventje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Helaas is het vandaag niet meer zonnige, maar valt de regen hier met bakken uit de lucht :(
    Vervelend dat griepje, maar gelukkig ben je weer opgeknapt. Gaaf hoor dat je oudste een week naar Londen gaat! Weet hij al naar welke musical ze gaan? En leuk dat hij naar een theatervoorstelling mocht voor Nederlands.
    Ha, en je jongste vermaakt zich ook prima. Leuk al die plannen en gezellig toch, een paar extra eters op vrijdag. Maar ik snap wel dat je hier niet elke week op zit te wachten ;-)

    Geniet van je weekend!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. fijn dat je je weer wat beter voelt, fijne plaatjes ook! herfst is best te doen zo met dat zonnetje ^^ over vandaag hebben we 't dan verder niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een mooie foto's heb je gemaakt!! Jee meid, dus bij jullie al griep in huis geweest? Pfff, balen hoor! Wat leuk zeg dat je oudste naar Londen gaat, ben heel benieuwd wat hij ervan gaat vinden! Ik hoop wel dat het weer goed zal zijn, deze regen is niks! Iris ging ieder jaar met school naar Engeland, het is echt haar favo land geworden! Hahaha...bij jou regelmatig volle bak!! Hoe herkenbaar!!!
    Meis, heb een fijn weekend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus alweer een beetje herstellende van de griep? Maar vindt je dat gek met dit weer, een griepje heb je dan zo te pakken. En wat dat weer betreft, geloof maar niet dat het zo mooi blijft ... met bakken vol komt het de komende dagen de lucht uit, kun je je borst mee nat maken ;-)
    In ieder geval fijn dat de kids hun draai kunnen vinden. Lekker druk bezig en moeders doet daar iig niet moeilijk over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alle zgn. weerstandsverhogende middeltjes ten spijt. Sinds dinsdag heeft het verkoudheidsvirus of griepje bij mij ook toegeslagen. In de winter heb ik daar veel minder last van, maar in het najaar is het altijd raak. Wat een gaaf uitje voor oudste.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je wat beter voelt, ja van mij had de zon ook nog mogen zijn...maar het is niet zo.Mooie foto´s zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De herfst met een zonnetje. Dat is heerlijk..
    Gezellige drukte bij jullie thuis trouwens! Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooo wat mooi die passiebloem. Heb ik al zovaak in de tuin gehad maar helaas kwam er niets
    :(.
    Oef, londen.. Leuk voor oudste, maar voor de moeder....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aaah je eerste griepje. Wat vervelend! En wat gaaf dat de oudste naar Londen gaat. Vind je het niet een beetje eng?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...