dinsdag 4 september 2012

Nieuw schooljaar


Gisteren waren de kinderen nog vrij. Vandaag moesten ze er toch echt aan geloven en vertrokken ze voor hun eerste schooldag. Oudste heeft al volop les, jongste heeft vandaag sportdag. De tijd van uitslapen is voorbij, vandaag gaan we weer volop het ritme in!

Ik heb me op de eerste schooldag wel eens zo beroerd gevoeld dat het huilen me nader stond dan het lachen. Na weken een vol huis te hebben gehad met niet alleen de kinderen om me heen, maar ook vriendjes en Hubby, vond ik de overgang naar de stilte soms wat abrupt. Maar vandaag ga ik er wel heel soepeltjes in! Eindelijk het huis voor me alleen! Jippieeeeeh! :D Rustig kunnen werken en opruimen. En na het douchen me niet in een stomende badkamer hoeven omkleden, maar gewoon halfnaakt op zoek gaan naar kleding! Wat een verademing! Ook het vroege opstaan viel me vanmorgen helemaal niet tegen. Nou weet ik dat de moeheid meestal pas een paar dagen later komt, maar voor nu is er niets aan het handje.

De afgelopen dagen zijn hier heel wat boeken gekaft. Ik heb er een paar gedaan, maar het overgrote deel hebben de kinderen zelf gedaan. En ik moet zeggen: er zijn heel wat rollen plakband en kaftpapier doorheen gegaan. De kinderen vinden kaften vreselijk. Ikzelf vind het stiekem best een leuk werkje. Op de schoolsite van jongste stond een instructiefilmpje. Ik heb het even gekeken en doe het bijna hetzelfde. Ieder jaar overweeg ik trouwens om van die elastische stoffen hoesjes te kopen, maar tot nu toe vind ik ze belachelijk duur. Dus daarom toch maar weer ouderwets kaften met papier.

Hoewel wij, net als in het filmpje, plakband rondom de hoeken doen, valt het papier er halverwege het jaar vaak alweer af. Meestal plakken we er dan nog wat plakband overheen. Het blijft echter irritant, zo’n fladderig kaft. Dit jaar wil ik de kinderen aansporen zo’n boek wat eerder opnieuw te kaften. Zo veel werk is het nou ook al weer niet.

Nou, ik ga nog even genieten van mijn vrijheid. Valse liedjes zingen, naakt door het huis dansen, intelligente gesprekken voeren met de hond en wie weet wat ik nog meer bedenk! :)

10 opmerkingen:

  1. Oh wat heerlijk als de rust terug is. Joh nog een paar weken dan is het weer herfstvakantie haha. Geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HEERLIJK!!! Je was er heel duidelijk aan toe... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die hoesjes zijn idd wel errug handig. Maar 1,95 x 15 is een hoop geld. Alhoewel, als ze een paar jaar mee zouden gaan?

    Lekker man, het huis weer voor jezelf. Hier gaat altijd de vlag uit als de vakantie weer voorbij is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit jaar heeft oma samen met oudste gekaft. Dat was heel gezellig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vast even wennen, maar dus ook wel lekker om 't huis weer voor jezelf te hebben ;-)
    Boeken kaften was ook nooit een favo klusje van mij, maar gelukkig had ik een moeder die altijd mee hielp.. en wij deden het ook net zoals in 't filmpje.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Boeken kaften, brengt leuke herinneringen terug

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O *zucht*, wat word ik toch oud! Het is alweer jaren geleden dat ik voor het laatst met een kind boeken heb gekaft en ook alweer jaren geleden dat ik blij was dat de zomervakantie voorbij was...
    Geniet maar lekker van je herwonnen vrijheid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ik ben wel blij dat de school weer begonnen is. Inmiddels geniet ik alweer bijna drie weken van mijn rust ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hier iemand die weer aan het genieten is van de eenzaamheid in huis haha! Niks mis met familylife, maar soms is alleen ook heel fijn. Boeken kaften tja, ik had er nooit geen hekel aan. Mijn kids daarentegen wel. Ze doen het met tegenzin en het resultaat is er dan ook naar. Maar dat zal komen omdat het jongens zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...