vrijdag 14 september 2012

De boer op

Het is alsof het nooit vakantie is geweest, alsof de kinderen alweer máánden naar school gaan. Het einde van de zomer begint steeds meer in zicht te komen. Als de zon niet schijnt is het toch echt alweer een stuk kouder. De zwanen, in het voorjaar nog kleine, pluizige bolletjes, zijn uitgegroeid tot donkergekleurde puberzwanen. De chrysanten bloeien alweer en langs de weg worden pompoenen verkocht…

Hubby dacht trouwens dat hij twee witte chrysanten had gekocht, maar toen ze gingen bloeien, stond ons een verrassing te wachten. Eentje had witte bloemen, de andere felgele!

Hubby en ik kwamen vandaag langs een verkooppunt van pompoenen langs de weg. Hubby rijdt er iedere dag langs, vertelde hij mij, maar het was nog niet in hem op gekomen dat ik er misschien een paar wilde hebben. Nou ja, dus! Ik ben gek op pompoenen! :) En ik vind het helemaal fantastisch wanneer iemand zoveel moeite heeft gedaan om ze mooi op te stellen.

O, en de betaling geschiedt in goed vertrouwen.

september 2012 042

We hebben wat pompoenen en kalebassen meegenomen en braaf centjes in het blik gestopt. Toen wij wegreden kwam net de boer aangereden, met twee knullen in een blauwe overal op de achterbank. Volgens Hubby hadden ze vanaf de boerderie de boel met een verrekijker in de gaten gehouden en kwamen ze nu snel de inhoud van het blik controleren ;) Ik zelf denk dat het toeval was en geloof liever dat er nog mensen zijn die goed van vertrouwen zijn.

Hoe dan ook; mijn ‘boer zoekt vrouw’ sentiment is weer flink opgelaaid. Nu ik pompoenen heb en een echte boer heb gespot, heb ik ook zin in zelfgebakken appeltaart (ik heb dus nog nooit een appeltaart zelf gebakken, erg hè?), stamppot en lange wandelingen tegen de wind in. En bij voorkeur niet met Yvon, maar met Willem of Martin. Willem is de homoboer en ik vind hem echt heel leuk en grappig. Ik ben benieuwd hoe zijn logeerweek wordt met de mannen van zijn keuze. Volgens mij zullen wij ons als kijker geen moment vervelen. Martin heeft zijn vrouw ooit verloren, maar doordat hij zo oprecht en sympathiek overkomt, gun je hem echt een nieuwe, leuke vrouw. En o ja, als ik nu toch de boeren aan het beoordelen ben; van Aad gaan mijn haren recht overeind staan. Wat een zelfingenomen kwal is dat, zeg! Ik snap echt niet dat zoveel vrouwen een brief aan hem hebben geschreven.

Goed, tot zover mijn verdieping in het boerenleven!

6 opmerkingen:

  1. Nieuwe serie: Regina zoekt pompoen haha!
    Ik denk ook dat het gewoon toeval was, boeren doen niet zo moeilijk. Behalve Aad dan inderdaad ... wat denkt hij wel niet met zijn 48 jaar en grijze haren om een jong ding aan de haak te willen slaan :s
    En dan lees je op BZV.nl dat boer Aad de hoofden van zijn briefschrijfsters nu al op hol brengt. Die dames moeten écht wanhopig zijn ...
    Maar Martin ... Martin is gewoon lief ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk he, zo'nverkoopaan de weg. En morgen weer BZV, nu al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owwww wat een prachtige pompoenen en prachtige plaatjes ván die pompoenen! en bzv, leuheuk.. behalve aad idd hahaha en ik vind die boerin juist wel heel leuk, die kuiltjes in d'r wangen en die glim-oogjes! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er allemaal fantastisch, kleurrijk uit! En nu je het zegt: vanavond weer BZV kijken. Ach die Aad. Ik denk dat-ie toch voor die jongste vrouw gaat (mét kinderwens). We zullen zien. Ik heb zelf nog geen favoriete boer. Al vind ik boer Willem wel heel aandoenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aad is beslist ook niet mijn type. Ik heb overigens dit jaar er niet echt een favoriet bij zitten. Toch lijkt mij het programma leuker als er juist ook wat boeren in voorkwamen die nog helemaal geen ervaring hadden gehad met vrouwen en/of de liefde, juist die met de minste brieven dus ; ) Ik vraag mij weleens af als ik nu boerin zou zijn hoeveel brieven ik dan zou ontvangen als ik er aan mee mocht doen.
    Pompoenen vind ik ook helemaal geweldig. Bij onze vorige woning kweekten we ze ook . Dat was wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto's! Vooral die van de knaloranje pompoenen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...