woensdag 19 september 2012

Aan of uit?

Verwarming aan of uit?

Ik heb het koud, dus het lijkt zo simpel.

Maar het is bij lange na niet simpel. Het gaat allemaal veel en veel dieper. Als ik de verwarming áán doe, leg ik me er bij neer dat de zomer afgelopen is. Het is dan alsof ik de moed heb opgegeven en dan wordt het zeker niets meet met het weer.

Doe ik de verwarming NIET aan, dan zit ik hier achter mijn laptop kou te lijden. Maar dan kan ik tenminste doen alsof de zon zo weer gaat schijnen en misschien GAAT de zon dan zo ook schijnen.

O, wie hou ik voor de gek? Het is buiten grauwgrijs. Het regent. Pijpestelen. Er jakkeren mensen op de fiets langs met regenkleding aan.

*Zucht* Verwarming AAN dus.

regen

11 opmerkingen:

  1. Ik ben er nog niet aan toe. Trek wel een vest aan 's avonds. En wikkel me in een fleecedeken. Daarbij: ik wil een bak geld terug aan het einde van het jaar, met de eindafrekening ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook verwarming aan. Maar ga weer hout naar binnen halen en dan fijn in de avond de haard aan. Als het echt donker en koud en regenachtig gaat worden over een maand of zo doe ik het liefst een winterslaap. Gevoelig voor winterdepressie....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij twijfelden nog even, maar hebben gisteravond toch de verwarming aangedaan. We hadden het zóóó koud...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben het nog niet aan en ik denk dat het nog wel even duurt.
    Ik lig liever met een dekentje op de bank dan dat ik die nepwarmte om me heen voel..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb thuis de verwarming nog niet aan gehad, maar bij mij in 't appartement zit blokverwarming; als iemand anders de verwarming aandoet, dan worden de buizen wel knetterheet... wat dus nu ook het geval is. Dus absoluut nog niet koud, maar op m'n werk is het niet meer zo aangenaam met de verwarming uit :-(
    Vanmorgen heeft het hier ook flink geplensd, maar op dit moment schijnt de zon... Yess!

    Een fijne dag
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja helaas is het mooie weer afgelopen. Ik laat de verwarming nog wel uit en doe vooral veel truien aan. Handig is een ander verhaal...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier ook. en sinds vandaag de winterjas aan. tja. had best nog wel zin in zo'n nazomer als vorig jaar, maar toen was de zomer zelf wel minder, dus tjanoujanouja. 't is wat 't is. de geur van regen. ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier springt de verwarming automatisch aan als het binnen beneden de 20°C is. Dus ja, hij is al aan geweest. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Raar weer inderdaad. Nadat ik mijn was 2 keer op de lijn en 2 keer van de lijn heb gehaald, heb ik het maar opgegeven en de was binnen op de verwarming gelegd.En ja die stond aan!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...