zaterdag 18 augustus 2012

Myfitnesspal

Eigenlijk heb ik het niet op diëten. Ieder dieet helpt, zolang je het volhoudt. Maar juist dat volhouden op de lange termijn is bij mij nogal een probleem. Tja, en het is natuurlijk beter om je leefstijl te veranderen. In mijn ogen veel verstandiger dan een of ander crashdieet.

Makkelijk gezegd. Maar nu dus ook nog doen. Sporten, dat zit er bij mij wel aardig in. Ook weet ik maar al te goed hoe ik gezond moet eten en welke keuzes ik moet maken wanneer ik door de supermarkt loop. Maar nu moet ik het ook doen, hè? Tussen iets weten en het ook daadwerkelijk in praktijk brengen, zit bij mij een gapende kloof!

Eet ik dan zoveel? Op zich valt het wel mee. Als ik iets eet, is het nooit in grote hoeveelheden. Maar... ik ben dus wel van het grazen. Vooral vanaf ’s middags een uur of drie wil ik nog wel eens de keukenkastjes opentrekken voor een handje chips, een paar snoepjes of een stukje kaas. En daar dames en heren, word ik dus dik van!

Ik moet me bewuster worden van wat ik eet. En dat wordt mijn volgende 30 dagen challenge; de komende tijd ga ik alles wat ik eet op myfitnesspal bijhouden. En daarbij ga ik proberen om onder de, aan mij geadviseerde aantal calorieën te blijven.

Ik ken myfitnesspal al langer en vind het een erg fijne en gebruiksvriendelijke site. In het verleden heb ik ook wel eens geprobeerd om een eetdagboek op valtaf.nl bij te houden, maar op de een of andere manier heb ik daar nooit kunnen aarden. Myfitnesspall is een Amerikaanse site, maar blijkbaar zitten er nogal wat Nederlanders op, want de database die je kunt gebruiken voor het bijhouden van je eetdagboek barst van de Nederlandse producten. Stroopwafels van de Aldi? Staat erin! Chocolade van de Lidl? Ja hoor! En ook de producten van de AH zijn er genoeg te vinden.

myfitnesspalJe moet je wel even registreren. Daarna kun je je gegevens invullen en hoeveel en in welk tempo je wilt afvallen. Vervolgens krijg je te zien hoeveel calorieën je per dag mag eten. Je kunt op je eigen pagina bijhouden wat je eet. Ook kun je je beweging invoeren. Dit wordt dan verrekend met het aantal calorieën dat je per dag mag hebben. Tussendoor krijg je steeds te zien hoeveel calorieën je voor die dag nog over hebt. O, en ook heel handig; je kunt bijhouden hoeveel glazen water je drinkt. Tenslotte kun je ook een gratis app op je telefoon zetten.

eetdagboek

sportdagboek

Mijn 30 day challenge houdt in dat ik me aan mijn dagelijkse hoeveelheid calorieën houd en vooral ook dat ik alles, maar dan ook echt alles invul in mijn eetdagboek. En verder ga ik jullie lastigvallen met mijn vorderingen, want dat werkt voor mij als een stok achter de deur.

Ja, en ik begin er uitgerekend tijdens het warmste weekend sinds 1994 mee. Vandaag wordt het tot 35 graden in het binnnenland, morgen tot 36 graden! Wij zijn op dit moment erg blij met onze huiskamer en tuin op het noorden. De ventilator in de huiskamer draait overuren. Het zwembad in de tuin wordt ook door Hubby en mij regelmatig gebruikt. Als ik naar buiten ga, smeer ik me in, maar goh, misschien moet ik ook eens nadenken over een face-kini.

Behalve geen stomme dingen doen met deze hitte, doen we vooral zo normaal mogelijk. Het huis staat nog steeds op zijn kop vanwege het klussen van Hubby en ook vandaag zal hij het een en ander doen. En ik ga zo met oudste mijn dvd van Jillian Michaels doen. Maar dan wel onder de draaiende ventilator met daarna een sprong in het zwembad!

4 opmerkingen:

  1. Succes hoor!
    En tjonge jonge, zo'n face-kini. Daar ga ik even over twitteren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. phoe...heb even de site gecheckt natuurlijk...want ik moet ook afvallen.
    ik vind het lastig dat het niet Nederlands is, heb vaak geen zin om alles te moeten vertalen, misschien doe ik wel met je mee. Heb me in ieder geval al aangemeld.
    Maar dan begin ik maandag...morgen heb ik nog een buurtbarbecue, maar goed, kan altijd effe kijken hoeveel ik dan gegeten heb natuurlijk.
    Nou we zullen zien of ik er uit kom..uit die site dan. en de rest.
    Succes in ieder geval!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zoiets wel eens gedaan, in 2003. Ben toen 3 kledingmaten afgevallen. werkte als een trein. Je wordt je op die manier ontzettend bewust van alles dat je in je mond stopt.

    Succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...