dinsdag 28 augustus 2012

Klussende mannen

Ik ben een zomermens, geen herfstmens. Tenminste, zo is het altijd al geweest. Maar sinds enkele weken heb ik niet meer zoveel zin in de zomer en verlang ik naar de koelte van de herfst. Het zal vast door de titel van mijn blog komen. Ik groei er al het ware naar toe, denk ik ;)

Op de een of andere manier blijft het wat klam in huis, ook al hebben gewoon bijna altijd alle deuren en ramen openstaan. Het gevoel van benauwdheid wordt versterkt doordat er door het hele huis meubelstukken en andere spullen staan. Dit alles komt uit de twee kamers komen waar Hubby onlangs één kamer voor jongste van heeft gemaakt. Waarschijnlijk kunnen we alles binnen een paar dagen terug zetten, maar nu wordt er nog aan de kamer gewerkt.

En over Hubby gesproken... Na een relatie van eenentwintig jaar blijkt hij een stiekeme klusser te zijn. Goed, hij behangde al wel eens een muurtje en hij hing al planken op, maar een muur doorbreken en een nieuw muurtje bouwen op de plaats waar de deur heeft gezeten? De elektriciteit omleggen? Laminaat leggen? Ha, hij doet het allemaal. Ik ben blij verrast en ben al plannen aan het maken voor een algehele verbouwing ;) 

De kinderen helpen hun vader regelmatig. Het mogen natuurlijk geen watjes worden, hè? ;) Maar zonder dollen, het zal vast erg ouderwets van me zijn, maar ik vind het altijd een beetje jammer wanneer een man verkondigt dat hij nog geen verfkwast kan vasthouden. Mijn kijk op die man veranderd dan stiekem toch een beetje. Tja, ik kan er niets aan doen. O, en voor degene die nu afkeurend hun wenkbrauwen optrekken; ik kan zelf wel degelijk een kwast vasthouden. Maar met drie mannen in huis, komt het er gewoon niet meer van. Nee, echt!

Hoe dan ook, het zag er om te beginnen  behoorlijk beroerd uit.

Op de achtergrond van de eerste foto zie je nog de muurschildering die ik ooit gemaakt heb. Er viel niet alleen een giraf te bewonderen, maar ook neushoorns en… O, ik besef nu ineens dat ik een paar foto’s van de muren had moeten. Nah, te laat… :(

Jongste is nu wel te oud voor muren in Afrikastijl. De muren zijn nu wit en zullen straks opgefleurd worden door posters van zijn helden (eh Eminem). Hubby gaat morgen beginnen met het leggen van het laminaat en als het goed is kunnen we daarna alles weer terugzetten. En dat zou betekenen dat ik niet meer over van alles en nog wat hoef te klimmen wanneer ik naar zolder moet of naar de badkamer wil gaan. We hebben nog een week te gaan voor het nieuwe schooljaar. Jongste kan er straks met zijn nieuwe kamer hopelijk weer helemaal tegenaan!

15 opmerkingen:

  1. Oeh, heerlijk. Een frisse wind door je huis. Ik ben er gek op. Ga de aankomende weken ook eea aanpassen. Kleinschalig weliswaar. Wat nieuwe kussens en accessoires, beetje schuiven... Leuk! :)

    Anyway: sterkte en succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer! manlief hier is ook heel handig, maar ik vergelijk eigenlijk altijd iedereen met min vader en die is supersterk en superhandig, dus eigenlijk is het een oneerlijke strijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig hebben we hier ook handige mannen in de familie ;) Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en lekker dat de jongens nog eventjes vakantie hebben.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo blijf je bezig, suc6 ermee met verbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat jammer dat je geen foto's hebt van die muren, ook niet van toen je ze net gemaakt had? mss nog ergens?
    ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien, hopelijk geen larger than life eminem aan de muur, dan krijgt dat kiend nachtmerries joh ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pffff. Dat is ook iets waar ik niet goed tegen kan. Maar, het resultaat zal het vast waard zijn... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie muurschildering had je gemaakt! Af en toe is het tijd voor iets anders, wij moeten altijd behoorlijk veel tijd moed verzamelen voordat het zover is. Maar dan héb je ook wat.
    Ik moet nog niet denken aan de herfst hoor! Dat vind ik altijd het erge na de zomervakantie. Dat het dan ineens weer herfst is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij zijn ook druk bezig, met muurtjes maken, schuifdeuren maken etc etc... Maar ik word GEK van de stof :) Ben benieuwd hoe het eruit ziet wannner het klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hm ... klussen op badslippers? Hopelijk eindig je niet in 'Help, Red Mijn Verbouwing!' whahahaha! Grapjuh hoor, ik heb er alle vertrouwen in dat je hubby het als klusser gaat redden, dat hij er aan begint vindt ik al stoer!
    Heb zelf al járen een mega handige klusser in huis. Voor mij zo gewoon, maar eigenlijk is het natuurlijk heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man kan alles op badslippers ;) *trots*

      Verwijderen
  10. Je mag je hubby hier ook naar toe sturen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk eens aan, verborgen talent na 21 jaar ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een man vol verrassingen! Vindt hij het nog leuk ook? Of doet ie het alleen omdat het moet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat hij er vooral van geniet wanneer het af is! :)

      Verwijderen
  13. Haha, nou zou mijn man ook doen. Klussen met badslippers enzo. Hij heeft nog wel meer vreemde fratsen overigens. Dan gaat hij gewoon met zijn nieuwe kleding de schuur in om er vervolgens een flinke vetvlek in te hebben of zo. Maar ach, hij heeft 2 twee rechterhanden! Dus voor bijna geen enkel klusje hoeft er hier een klusbedrijf ingeschakeld te worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...