maandag 6 augustus 2012

Dikke mist

Zondag deden we niet veel, maar waren we toch overal en nergens. Tijdens onze Japanse tour (onze specialiteit) deden we o.a. Enkhuizen en Bataviastad aan. En we liepen met hond L. langs het water. Toen we thuis waren, was ik doodmoe en dat ben ik nu nog steeds. Niet normaal natuurlijk en ik denk dat het komt doordat ik momenteel nogal last van hooikoorts heb. Mijn neus zit dicht, ik nies me gek en mijn keel is steeds dik. Nu heb ik alles in huis; allergiepillen en speciale spray. Ik heb namelijk allerlei vage allergieën die de ene keer erger opspelen dan de andere keer.

Ooit liet ik me testen. Daar kwam uit: appels, voorjaarsbomen, katten en… nog iets, maar dat ben ik alweer vergeten. Ik weet zeker dat niet eens alles duidelijk werd door de test, want mijn lichaam wordt bijvoorbeeld ook gek wanneer ik cola light drinkt. En er zijn meer  (vooral erg bewerkte) voedingsmiddelen waar ik op reageer.

De kattenallergie was  destijds voor mij geen reden om onze kat weg te doen. Dat zou ik pas doen wanneer ik happend naar adem op de grond zou liggen. Blij dat ik hem niet weg heb gedaan, want volgens mij is mijn kattenallergie weer overgewaaid. 

Ook dat van de voorjaarsbomen klopt niet meer. In het voorjaar voel ik me prima. Juist nu, in augustus, voel ik me slecht. Ik heb op Google gezocht en daar kwam uit dat in deze periode allerlei grassen bloeien en dat veel mensen daar allergisch voor zijn. Nou, dat sluit mooi bij de rest aan, want ik krijg momenteel ook jeuk aan mijn voeten wanneer ik door hoog gras loop (en dat gebeurt nogal veel met hond L.).

Het lijkt alsof er een dikke mist in mijn hoofd hangt; ik kan niet helder meer denken. Ik voel me hangerig, grieperig en sloom! Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wat zou het fijn zijn wanneer het even hard ging vriezen, zodat al die grassen de pijp uit gingen. Maar het is natuurlijk nooit goed, hè. Als echte Nederlander valt er altijd weer wat te klagen ;)

7 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij erg vervelend om allergisch te zijn. Zeker als je graag buiten bent. Sterkte met de allergie en de "mist" in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet leuk en vrieskou is ook niet fijn op dit moment ;-).
    Komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend dat je je zo niet fit voelt. Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allergiën zijn inderdaad best lastig en veroorzaken allerlei verschijnselen (ondervindt ik ook uit eigen ervaring). Maar misschien is dit gewoon een ordinair griepje? Niet verbazingwekkend met dit Nederlandse weertype :-(
    In ieder geval sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat akelig! Ja, je weet natuurlijk niet zeker of het die grassen zijn maar het lijkt wel aannemelijk. Hopelijk zijn ze snel uitgebloeid en ben jij weer opgebloeid. Móóie foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk trekt de mist snel weer op en stijgt de temperatuur. Niet die van jou, maar van het weer.:-)
    Sterkte in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige plaatjes! maar allergie.. zo naar. ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden en met anti-allergie pilletjes en niet door het gras lopen op blote pootjes enz. gewoon alsnog te genieten van het weer, want ik hartje warm weer! danmaar 4 pakjes zakdoeken mee.. ^^
    aan zee gaat het altijd beter, maar ik ben ook zo gek op bos! en m'n kat heb ik uiteindelijk wel weg moeten doen, toen ik zwanger werd en geen anti-allergie medicatie meer mocht hebben, trok ik 't echt niet meer..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...