dinsdag 24 juli 2012

Moerbei

We hebben heus niet alleen maar palmbomen in de tuin, hoor. We hebben ook een moerbeiboom. Ieder jaar plukken we daar wel wat vruchten van om op te eten. Maar stom, eigenlijk heb ik er nooit bij stilgestaan dat het echt eten is, dat je daar iets van kunt bereiden. Zoals cake Of dat je het in een smoothie kunt verwerken. O, en wat dacht je van moerbei-appeljam? Of… of je doet het in de yoghurt.
Want het is veel te warm, hoor, om ingewikkeld te doen.
Ik ben op dag vijf van mijn 30 day challenge en het sporten nog niet moe. Diëten is niet mijn sterkst kant, maar ik probeer toch meer en meer gezonde dingen in mijn eetpatroon te verwerken. Ik heb dus wat moerbeitjes geplukt (je krijgt er wel errug  blauwe vingers van), geprakt en door de yoghurt gedaan. Een schepje honing voor de zoetigheid en klaar! Heerlijk en gelijk wat vitamientjes binnen.
Hond L. is trouwens ook dol op moerbeibesjes. Maar ja, waar is hij niet dol op, hè? ;)
moerbei

10 opmerkingen:

  1. Hee wat leuk, wij hebben drie moerbeibomen maar dan in zo'n dakvorm net als platanen. Als ik met Kimi naar buiten ga eet ze direkt de moerbeitjes op van de grond. ze vind ze erg lekker. Volgens mij is het ook wel gezond die dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze een keer geplukt en in een bakje water gelegd. Toen ik een uurtje later terugkwam, dreven er allemaal kleine witte wormpjes in. Nooit meer gegeten. Dus.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Zuster Klivia, daar was ik dus ook een beetje bang voor. Ik heb ze goed gewassen en gecontroleerd. Mochten er toch nog wormpjes in hebben gezeten, dan zie ik dat maar als extra eiwitten ;) Wat niet weet, wat niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet er maar van, van je moerbei besjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geinig...ik woon aan de Moerbeibloesem....hier staan ze in de straat en wij plukken ze van die bomen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er gezond uit! Alleen, bij het idee van kleine witte wormpjes in je lichaam ... krijg ik me daar toch even kippenvel hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o bah die wormpjes, ik eet ze zo van de boom, ieks, braak, braak

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht dat het bramen waren, die moerbeien. Ze lijken er wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onze boom is nog een beginneling. Die brouwt er nog niks van, helaas... Want heej, héél lekker inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. whoo ik lees nu door je linkje dat je 12 kilo afgevallen was! maar 7 uur in de week sporten is ook veeheel! hoop dat je met die 20 minuten per dag ook komt waar je wil zijn!
    oh en die bessen.. heerlijk ^^ en heel gezond!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...