zaterdag 28 juli 2012

Gratis

Als echte Hollander moet je toch wel van gratis houden, toch? Ik hou er in ieder geval wel van en wil via internet nog wel eens een couponnetje invullen voor een gratis product. Ik doe dit alleen wanneer dit snel en simpel gaat. Ik wil er geen ellenlange vragenlijsten voor invullen of andere rare fratsen voor uithalen. Want dan is het gratis, toch niet zo gratis. Dan kost het je tijd en tijd is ook wat waard.

Je hebt allerlei sites die acties bijhouden. Een van de sites waar ik wel eens kijk is deze. Het is niet echt een heel overzichtelijke site, maar meestal staan nieuwe acties er snel op. Soms vergeet ik wekenlang om er te kijken, soms zit ik er een paar keer achter elkaar. En dan... dan kan het zomaar gebeuren dat er op een vrijdagochtend drie dikke enveloppen in de bus liggen. Na de enveloppen achterdochtig betast te hebben, maakte ik ze open. En kijk! Da’s nou eens gezellig post openmaken. Ik haalde er een tijdschrift uit, receptenkaartjes van Silvo en een tubetje tandpasta. Leuk!

Het tijdschrift Fab is gericht op vrouwen van 35+. Ik koop zelf al een tijdje geen tijdschriften meer. Ik lees ze alleen wanneer ik ze krijg of, zoals nu, gratis opgestuurd krijg. En zelfs dan kan ik er soms niet eens meer doorheen komen.

Ik val binnen de doelgroep van Fab, maar als er iets is dat de 35+ vrouw kenmerkt (zeg in mijn geval rustig 40+), dan is het dat ze er al zo’n 25 tot 30 jaar tijdschriften lezen op heeft zitten. Ik begon zelf op ongeveer mijn tiende met de Tina en de Yes. Toen las ik al stukjes over relatieproblemen, beautygeheimen, de nieuwste mode, make-up, enz. Zo rond mijn twintigste had ik er nog geen genoeg van en verslond ik tijdschriften. Dat is nog wel even gebleven. Maar op een gegeven moment begon de verzadiging op te treden. En dat gevoel van verzadiging bekroop me ook weer bij het lezen van Fab.

Weer een artikel over een stel met een open relatie, interviews met vrouwen die het roer om hebben gegooid en een paar bladzijdes vol met killer heels (want iedere vrouw is toch dol op schoenen?). En dat allemaal overgoten met het welbekende sex-and- the-city-achtige sausje, van wat zijn we toch modieus en slim. Wat houden we toch van uitdagingen en wat hebben we het druk, druk, druk (want dat is status, hè). Het voelt allemaal aan als een grote déjà vu.

Dat de Fab speciaal op 35+ vrouwen is gericht, maakt het in mijn ogen alleen nog maar beperkter. Want als het goed is weet een 35+ vrouw ondertussen wel wie en wat ze is. En daarom hoeft ze zich niet meer continue te identificeren met leeftijdsgenoten. Tenminste, dat geldt voor mij. Ik wil niet alleen maar artikelen over leeftijdsgenoten lezen. Ik vind een artikel over een achttienjarige of een zeventigjarige net zo, of misschien wel interessanter.

Nou ja, tussen Fab en mij wordt het duidelijk niets. En dat geeft niet. Op internet valt er genoeg te lezen! O, en het is natuurlijk gratis.

5 opmerkingen:

  1. Is ook mijn site. Tubetje sensodyne past mooi in handbagage:-)

    De Fab vond ik veelbelovend maar echt, na 2 exemplaren ben ik er wel klaarmee. Ik hou van Red, veel afwisselender.
    Benieuwd wat ik over paar weken op mijn deurmat ga vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de site heb ik even gebookmarkt #gratisrules maar idd, tijdschriften.. rond m'n 20e was ik wel klaar met al die zogenaamde no-nonsense glossy's, daarna nog een tijdje de OOR en de music maker en dat soort meuk gelezen, maar dat is natuurlijk ook gewoon steeds hetzelfde.. ik snap ook niet dat tijdschriften nog verkopen! en ze zijn tegenwoordig nog duur ook, een tientje (in guldens) ben je zo kwijt voor een beetje tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, als ik die nepsmile van Heidi Klum zie hoef ik ook niet meer. Alsof alle 35+ vrouwen zich met haar willen/kunnen identificeren pfff. Maar a la, als het dan toch gratis is ;-)
    Ik lees regelmatig de Esta en ook in de Marie Claire blader ik veelvuldig (allebei te leen bij onze bieb). Na het lezen van de Marie Claire kom ik altijd in zo'n opkalefater-periode ... dan krijg ik de neiging om te smeren met nagellak, maskertjes of crèmepjes en te prutsen aan m'n kapsel haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig! Dat kan nog weleens leuke post opleveren zo'n site. Mijn dochters zijn gek op vakantieveilingen.nl en dat soort sites voor goedkope uitstapjes en musicalkaartjes e.d. Zelf lees ik de Esta, daar ben ik op geabonneerd, en dat vind ik een leuk blad. Jááárenlang de Viva gelezen maar daar ben ik toch wel een beetje te oud voor intussen. Verder ben ik gestopt met bladen kopen, alleen op vakantie lees ik de Linda, de Jan, de Red, de Opzij en bij de kapper lees ik de rest :-)
    O ja, woonbladen blijven ook heel aantrekkelijk. Plaatjes kijken hè, en dromen van een net huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit proefnummer heb ik ook gekregen en dus gelezen. Ach ik klam mij ook niet vast aan een tijdschrift voor een bepaalde doelgroep. Ik koop zelden een los tijdschrift. Ik vind ze te duur en dan dan de hoeveelheid reclame. De Linda en Red vind ik wel leuk en heb laatst een jaarabonnement op Foodies gehad voor 1 euro per maand. Kookbladen vind ik namelijk erg leuk, neem dus steevast Allerhande mee uit de supermarkt : )Verder vind ik interieurbladen leuk. Vroeger was ik gek van de Tina, en Mariska, club en Yes. Alleen de Tina is er nog van dat rijtje. Dus afwachten hoelang de Fab zal bestaan met oog op onze doelgroep ; )

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...