maandag 30 juli 2012

DIY: Schelpenkrans

Tijdens onze vakantie in Florida hebben we al heel wat schelpen verzameld. Vooral op Fort de Soto bij St Petersburg en op Sanible Island hebben de kinderen veel bij elkaar geraapt.


Ze vormen een mooie vakantieherinnering. Toch waren het er wel heel veel. Ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om er iets van te maken. Het idee van een schelpenkrans was snel geboren.

Om dit te kunnen maken heb je het volgende nodig:

  • Schelpen
  • Krans
  • Lijmpistool
  • Breed lint

Een lijmpistool had ik nog liggen. Bij de Action scoorde ik een krans. Voordat ik begon met lijmen, verdeelde ik de grote schelpen rondom de krans, op de manier waarop ik het wilde vastplakken.

Daarna was het alleen maar een kwestie van vastplakken. Hm, ik ben alleen zelf niet zo goed met zo´n lijmpistool, want ik kreeg toch regelmatige en klodder gloeiendhete lijm op mijn vingers. Op mijn rechterduim zit nu een blaar :) Toen ik het grootste deel van de krans beplakt had, kwam ik erachter dat ik weliswaar heel veel grote schelpen had, maar dat ik wel wat meer kleintjes kon gebruiken om de hier en daar wat hoekjes en gaatjes op te vullen. Gelukkig zijn ze niet duur en had Xenos er genoeg staan.

Terwijl ik de kleintjes aan het plakken was, bleef ik wel steeds weer een plekje zien, zoals het altijd gaat wanneer je met je neus ergens bovenop zit. Maar tenslotte vond ik het wel genoeg. Dit was het resultaat:

 diy: schelpenkransdiy: schelpenkransEn wat vind ik het toch leuk om zelf dingen te maken. Vaak heb ik wilde plannen, maar in praktijk komt er minder van dan ik zou willen. Toch maar eens nadenken over een volgend projectje :)

8 opmerkingen:

  1. Geweldig!! Echt een prachtige krans... En een super mooie herinnering!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh, mooi man! Vooral die zeester springt er mooi uit. En het doet ook zo heerlijk zomers aan hmmmm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bedacht zeg en wat een plakker der plakker!.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi resultaat. Ik geloof niet dat ik daar het geduld voor zou hebben.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan. En dan ook nog met zulke leuke vakantieherinneringen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb net je blog gevonden. Erg leuk!! Mooie krans trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...