vrijdag 20 juli 2012

Couch potato

Ik was zo op de goede weg. Door me wat meer te richten op sport en gezond eten was ik zo´n 12 kilo kwijtgeraakt. Hoewel ik er bij lange na niet was, voelde ik me een stuk beter. Ik had meer energie, voelde me minder dik en mijn kleding zat net wat beter.

Het sporten begon me helaas een beetje tegen te staan. Niet het sporten zelf, maar de tijd dat het kostte. Tja, zo gaat het nu eenmaal. Het leven bestaat uit keuzes maken en als je ergens voor kiest moet je opofferingen maken. En in dit geval kostte het me vooral heel veel tijd. Tijd dat ik ook anders kon besteden, misschien wel béter kon besteden, vond ik op een gegeven moment. Dus ik heb het sporten even op de laatste plaats gezet, wat uiteindelijk betekende dat ik van minimaal 7 uur in de week sporten naar ongeveer 2 uur in de week sporten ging. En dat is, voor mij als couch potato, echt niet genoeg heb ik gemerkt. Ik werd weer dikker en wanneer ik in de spiegel keek, zag ik dat ook. Maar wat ik vooral erg vond, was dat ik me net een zak aardappelen (aardappelen is het thema vandaag ;D) voelde. En dat is een heel vervelend gevoel!

Het moet anders, heb ik besloten. Daarom heb ik mijn 30 Day Shred dvd van Jillian Michaels maar weer eens afgestoft.

Het mooie aan deze workout is dat hij maar zo’n 20 minuten duurt, maar erg goede resultaten geeft. 30 Day Shred bestaat uit cardio en spierverstevigende oefeningen. Er zijn 3 levels. Het is de bedoeling dat je ieder level 10 dagen doet. Als het goed is, lijkt je lichaam na 30 dagen niet meer op een zak aardappelen, maar iets meer op het ideale figuur wat je van jezelf in gedachten hebt.

30 day shred

Ik heb deze workout in het verleden al regelmatig gedaan, maar nog nooit 30 dagen achter elkaar. Ik denk dat het misschien juist wel goed is om tussendoor een dag pauze te nemen, maar dit keer doe ik het niet. Want om het een beetje spannend en interessant voor mezelf te houden maak ik er een 30 dagen challenge van. En nu maar hopen dat ik net zulke mooie resultaten behaal als deze mensen.

Ik hou jullie op de hoogte ;)

15 opmerkingen:

  1. Couch potato woehahaha! Maar wow! Als het werkelijk zo is wat die voor- en nafoto's beloven ... dan ga ik dat ook maar eens proberen. Heb net een bikini gekocht voor de vakantie. Maar hier en daar krijg ik een beetje last van de zwaartekracht, lijkt me zo'n work-out prima op z'n plaats. Alleen, 30 dagen ga ik niet meer redden voor de vakantie ;-)
    Suc6 Tina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ach ja natuurlijk ... maar Tina rijmt zo lekker op Regina ;-)

      Verwijderen
    2. Nou, zo wordt het niets met mijn anonimiteit, hè? ;D

      Verwijderen
  3. Wow, das erg ambitieus van je. Ik doe het je niet na. Als je van alleen maar minderen met beweging zoveel aankomt, is er dan niet iets anders aan de hand? Schildklier ofzo?

    Ik ben zelf ook iemand die aankomt van alleen maar een kookboek lezen, dus ik snap je frustratie volkomen. Met dat wat ik eet zou een kind van 10 nog niet genoeg hebben :S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Zuster Klivia, ik heb er wel eens aangedacht om dat te laten controleren. Al denk ik ook meer op mijn eten moet letten. Ik eet niet heel veel, maar soms niet gezond genoeg. We zullen zien of ik de komende maand wat afval!

      Verwijderen
  4. Och jeetje, dat ziet er wel erg strak uit! Als míj dat nou ook eens zou lukken (het liefst in 30 dagen natuurlijk)... Voorlopig ben ik weer begonnen met buikspieroefeningen naast m'n bed maar ik houd dit in gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat je aangekomen bent weer. Ik ben een paar jaar geleden heel veel afgevallen. 34 kilo. Helaas door stress en medicatie. Er is een flink aantal kilo's weer aangekomen toen ik stopte met medicatie en roken. Nu ben ik erg bewust met voeding bezig. Sporten is met mijn lichaam niet echt een optie. Ik wandel en fiets veel. Ik was ineens 2 kg kwijt, altijd leuk. Hopen dat het bij mij langzaamaan weer beter gaat... Heel veel succes met de challenge!! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt wel mooi en ze beloven wat?.
    Wat na die 30 dagen?.
    Ben je ook in 30 dagen als een zak aardappels gaan voelen?.

    Stel dat ik zou willen afvallen en wil niet mijn eetpatroon varanderen en ik ben geen sport atleet?.
    Om 1 kg af te vallen moet ik minimaal 3 a 4 uur per dag stevig door wandelen op tempo en dat 7 dagen per week.Na 1 maand ben ik 1 kg lichter.
    Niemand die dat gaat doen of vol gaat houden dus de snelste manier is je eet patroon aanpassen.
    Nog beter zou zijn om het sporten,bewegen zien als iets wat je gewoon doet zoals bijvoorbeeld tandenpoetsen of naar de wc gaan, daar ga je ook niet moeilijk over nadenken en dat doe je gewoon.
    Het bewegen in het dagelijks leven(fietsen,wandelen,sporten,traplopen,tuinnieren,enz)i combinatie met het eten zal de beste resultaat geven, vooral minder calorieen, en tussen doortjes geven de beste resultaten.
    Vrouwen hebben wel meer nadelen dan mannen en dan vooral de zichtbaarheid van het aardappel gevoel ;-).
    Veel sucses en goed dat je bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rinus,
      Ik snap wat je bedoelt. Ik verwacht dan ook geen wonder na 30 dagen en ik ben ook zeker niet van plan om na 30 dagen te stoppen. Het is gewoon een hulpmiddel om me weer wat intensiever aan het sporten te krijgen. Na de 30 dagen wil ik absoluut verder gaan met sporten.
      Mijn eetpatroon, daar werk ik aan. Al ben ik geen type dat een streng dieet volhoudt. Maar stapje voor stapje komen we er wel.
      Bedankt voor je tips!

      Verwijderen
  7. Jaah, ik heb je ook gevonden!
    Regina, zo heette mijn vriendinnetje op de lagere school. :-)

    En die buikspieren van Jill, tsjee, een mens zou er een trauma van krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dvd heb ik ook. Ik wil hem na mijn zwangerschap gaan doen en dan ook proberen om het de volle 30 dagen vol te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Laatst las ik:

    'Wees als een zak met aardappelen. Dan voelt een ieder zich bij jou op zijn gemak!'

    Ik zeg zelf altijd: 'Liever zacht en rond dan hard en pezig.'
    Haha. Maar ik wil je zeker niet van je goede voornemen afhouden hoor Regen Ina.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...